Jednou z nejdůležitějších dovedností, které by měli všichni v současnosti ve škole získávat, je schopnost adaptovat se na změny různého charakteru. A dynamický vývoj umělé inteligence výrazně proměňuje současný svět, a tak je potřeba tuto proměnu vnímat a adaptovat se. Proto se naši žáci z jazykových skupin 2ZN2, 3ZN1 a 4ZN5 letos zapojili do projektu ZČU Umělá inteligence ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Prošli testováním jazykové úrovně podle Grießhabera a po jeho vyhodnocení pak vhodnými cvičeními pomocí AI. Zaměřili se na nácvik konkrétních dovedností pro práci s umělou inteligencí a na příležitosti i rizika tohoto rychle se rozvíjejícího nástroje. Naučili se pracovat s ChatGPT, vyzkoušeli si různé tipy pro procvičování učiva, a to včetně aplikace VoiceGPT pro povídání si s chatbotem na smartphonu nebo SUNO AI pro skládání písniček.
Pak sami v rámci studentské soutěže o ceny vymýšleli vlastní návrhy, jak s ChatGPT pracovat, aby se zdokonalovali v němčině. Podělili se o ně s ostatními na Padletu. Všichni tak mohli potom vyzkoušet i nápady ostatních. Na závěr projektu pak byl otestován jazykový pokrok studentů.
Nejvíce konkrétních nápadů na práci s ChatGPT a ty nejzajímavější byly ohodnoceny cenami. Získali je Richard Princl ze 3. CR a Hana Jiříková z 2. VO. Dalšími oceněnými se stali Eliška Aloyová ze 3. CR, Lucie Rýdlová ze 3. MI, David Huleš ze 3. CR a Valerie Marušincová z 2. CR.
Blahopřejeme a přejeme mnoho dalších úspěchů nejen s AI!